TÁMOP-3.1.7.-11/2-2011-0011

Mezőtúri Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola, Óvoda, Pedagógiai Szakszolgálat és Könyvtár Csoda-vár Óvodája

Pályázat címe: „Gyermek szeme a jövő tükre” Befogadó pedagógiai gyakorlat, tehetséggondozás a kompetenciában.

Projekt azonosító: TÁMOP-3.1.7.-11/2-2011-0011

Megvalósult  és megvalósulandó tevékenységek

A projekt célja:A referencia értékű működési és pedagógiai gyakorlattal rendelkező közoktatási intézmények- intézményi fejlesztési tervük alapján –felkészüljenek nevelési- oktatási gyakorlatuk továbbadására, elterjesztésére, megismertetésére, illetve ezzel segítsék más közoktatási intézmények értékelvű szakmai  fejlesztő tevékenységét.

A projekt tényleges kezdete a Támogatói Okiratban megjelölt időszak, 2012. 04. 01- 2012. 11. 30. Első feladatként a projektmenedzser elkészítette a cselekvési tervet, melyhez hozzárendelésre került a pénzügyi tervezet is. Elindult  a  továbbképzésekkel kapcsolatos tájékozódás a képzések költségeiről, helyszíneiről, majd az ajánlatok véglegesítése után  megtörténtek az óvodapedagógusok tájékoztatása a képzések részleteiről. 2012. május 24.-én tartottuk a projektben résztvevők részére a projekt indító napot.

Referenciahelyként való működéshez és az erre való felkészüléshez szükséges továbbképzések témakörei:

  • Részvétel felkészítésen , mely felkészít a referencia- intézményi szolgáltatás szervezeti feltételrendszerének kialakítására, a hálózati tanulás referencia-intézményi munkaformáinak beépítésére a mindennapi gyakorlatba.
  • Részvétel továbbképzésen, mely a referencia- intézmény mintaértékű eljárásainak adaptációját  elősegítő támogató tevékenység módszertanát mutatja be, annak érdekében, hogy referencia-intézményi szolgáltatást személyesen ellátó pedagógusok tanácsadói attitűdjei, felnőttképzési kompetenciái kialakuljanak, megerősödjenek.
  • Részvétel továbbképzésen a gyakorlóhelyi mentori tevékenységek ellátására.
  • Részvétel továbbképzésen, mely az intézményközi , horizontális tanulás  megszervezését segíti, annak érdekében, hogy a referencia-intézmények kialakítsák saját hálózati, valamint önfejlesztési formáikat.
  • Részvétel felkészítésen, mely a leendő referencia-intézmény  kínálatának szakszerű és eredményes megjelenítését segíti elő a szolgáltatói körben.
  • Felkészítésen való részvétel a felsőoktatási gyakorlóhelyi feladatok ellátására, ehhez a szervezet pedagógiai  és működési gyakorlat módosítása.

Ebben az időszakban került sor a projekt végrehajtásához igénybe vett szolgáltatások tevékenységének megvalósítására. Megalakult a szakmai és irányító team csoport, melynek tagjai a következő óvodapedagógusok:

A projektmenedzser és szakmai vezető: Kontér Béláné tagintézmény vezető.

Szakmai irányító és ellátó team csoport tagjai:

  • Guba Istvánné
  • Andrási Ilona
  • Veresné Baráth Anikó
  • Major Mihályné
  • Vadné Lenti Olga

A team létrejöttének célja:

A referencia- intézményi szerepkörre való intézményi felkészülés biztosítása.

A team csoport feladata:

  • A hálózati tanulás feltételeinek kiépítése.
  • Jó gyakorlatok átadásának menedzselése.
  • Fejlesztő csoportok kialakítása és működtetése.
  • Pedagógusok intézményközi együttműködésének biztosítása.
  • Nyitott oktatási környezet kialakítása és működtetése.
  • Külső és belső szakmai kapcsolati rendszer létrehozása és működtetése.
  • Mentorpedagógusi feladatokra való felkészülés.
  • Felsőoktatási gyakorlóhely i feladat ellátási feltételeinek kialakítása.
  • Fejlesztő csoportok kialakítása és működtetése.
  • Partneri igénymérések és ezekre épülő fejlesztések.
  • Referencia- intézményi önértékelési rendszer működtetése.

A projektben résztvevő óvodapedagógusok továbbképzéseken sajátították el a referencia – intézményi szolgáltatással kapcsolatos ismereteket, majd a nevelőtestület tagjainak átadták az ott tapasztalt ismereteket.

Az intézmény belső szakmai közreműködőinek fejlesztési tevékenységei:
A referencia-intézményi szerepre való felkészüléshez szükséges fejlesztéseket irányító teamben végzett tevékenység.
Kidolgozta: Veresné Baráth Anikó.

Referenciaműködés belső szabályainak kidolgozása.
Kidolgozta: Guba Istvánné.

Eljárásrendek, szakmai dokumentumok kidolgozása a „ jó gyakorlat” átadására és a folyamat minőségbiztosítására.
Kidolgozta: Kontér Béláné, Andrási Ilona.

Eszközbeszerzés

Olyan eszközök beszerzésére került sor, amely igazolhatóan a referencia-intézményi szolgáltatás ellátásához szükségesek.
Beszerzésre került:

  • 25 db. szék
  • 5 db. fényképezőgép
  • 1 db. projektor
  • 2 db. laptop
  • 1 db. logitech irányító