Óvodáinkban 41 óvodapedagógus látja el a gyermekcsoportokban a gyermeki fejlődést elősegítő szakmai munkát.

Az óvodapedagógusi munkát élethivatásnak tekintjük.

Az intézményben alkalmazott óvodapedagógusok az előírt képesítési követelményeknek megfelelnek, akik az óvodai életünk kulcsszereplői.

A Városi Óvoda óvodáinak környezetéből valamint a Helyi nevelési gyakorlatainkból kitűnik, hogy, a klasszikus óvodapedagógia igazi és alapvető értékeinek megőrzését és továbbvitelét tekintjük legfontosabb feladatunknak. Kiemelt szerepe van mindennapi munkánkban lakóhelyünk, szűkebb és tágabb környezetünk hagyományainak tisztelete, azok tiszteletére nevelés. A fejlődő óvodapedagógia új szakmai törekvései felé érdeklődéssel fordulunk. Folyamatosan meg szeretnénk ismerni minden olyan korszerű nevelési gyakorlatokat, amelyek a ránk bízott gyermekek fejlődésének elősegítését eredményesebbé teszik.

Hatékony és sikeres munkát csak akkor tudunk elképzelni, ha munkatársainkkal, a dajkákkal, és az intézmény egyéb dolgozóival tudatosan és tervszerűen együttműködünk.

A dajkát partnerként kezeljük, a pedagógiai munka közvetlen segítőjének tekintjük. Kettő fő kivételével minden dajka rendelkezik dajkaképzővel és rendszeresen, szervezetten megújításra kerülnek a HACCP által is megkövetelt minimum vizsgák.

Legfontosabb partnernek a szülőket tekintjük, akiknek mindenben segítségére szeretnénk lenni óvodáskorú gyermekeink sokoldalú fejlődésének elősegítésében.

Az óvodapedagógusok egyéb speciális képesítései

  • gyermek-úszóoktató  6 fő
  • középfokú nyelvvizsga (angol vagy német) 5 fő
  • tanítói végzettség 2 fő
  • mozgásfejlesztő pedagógus 3 fő
  • dyslexia prevenció 1 fő
  • gyógypedagógiai asszisztens 2 fő
  • pedagógiai asszisztens 1 fő
  • közoktatás vezető szak 4 fő
  • fejlesztő pedagógus 1 fő
  • gyermek táncoktató 1 fő
  • gyermek hangszerkészítő 1fő

A pedagógiai munkát közvetlenül segítők száma 21 fő.  A dajkák feladatai – részvételük a pedagógiai munka segítésében:

  • az óvodapedagógus szakmai útmutatása szerinti munkavégzés a gyermekek között; részvétel az óvodapedagógusok szakmai koncepciójának időszakonkénti megbeszélésein, a szülői értekezleteken, az elvárások közös értelmezése és megbeszélése, a nevelési módszerek azonos alkalmazása érdekében,
  • a mintaértékű személyi példaadás (személyi higiéniában, a munka jellegű tevékenységekben, a kommunikációban – helyes, szép magyar beszéd),
  • szeretetteljes bánásmód, kedvesség és sok-sok mosoly, gyermekek ölbe vétele, simogatása, szeretgetése, feltétel nélküli elfogadása (kivételezés hatása nélkül), az óvodapedagógus utasítása szerint a gyermekre való maximális odafigyelés, a gyermek védelme minden körülmény között, gyermeki csínytevések alkalmával türelmes megbeszélés, segítő szándék, odafigyelés, törődés, a gyermeki jogok tiszteletben tartása,
  • aktív közreműködés a kompetencia alapú óvodai program által megkövetelt csoportszobai vizes tevékenységek, homokozás, sütési-előkészületek, stb. munkálatokban,
  • az óvodapedagógus utasítása szerint termések, tészták sütése, kukoricapattogtatás, gyümölcs- és zöldségtálak elkészítésében közreműködés,
  • HACCP- szerinti élelmiszerkezelés, tárolás és takarítás.