Óvodapedagógiánk hangsúlyos területei

  • a gyermeki játékot megalapozó változatos élményszerzés (előzmény), informácó- és tapasztalatgyűjtési lehetőségének folyamatos biztosítása,
  • a gyermek ötleteinek, elképzeléseinek változatos és szabad szándék szerinti megvalósítására lehetőségek biztosítása, differenciált fejlesztés,
  • a helyi nevelési gyakorlatokban foglaltak szerinti tervező, szervező és megvalósuló igényes szakmai munka (a gyermekvédelmi, a cigány etnikai kisebbségi és a sajátos nevelési igényű program szem előtt tartása); az esélyegyenlőség maradéktalan biztosítása; a hátrányos helyzetű gyermekekre való kiemelt odafigyelés; a különbözőségek megértésére, elfogadására nevelés,
  • a művészeti nevelés program (illetve program elemek) megvalósulása „csak tiszta forrásból”a két település adta lehetőségek maximális, évszaktól független, folyamatos kihasználása,
  • változatos játéklehetőségek feltételeinek és lehetőségeinek megteremtése a csoportokban, a gyermek szabad játékválasztásának maximális biztosítása; a gyermek játékának folyamatos továbbfejlesztése a gyermekek ötletei és a pedagógus mintái nyomán, a már megismert és kedvelt játéktémák életszerű összekapcsolása, a játék, fejlődést elősegítő helyzeteinek kihasználása,
  • kommunikáció, szocializáció, tanulási képességek fejlesztése,
  • egészséges életmódra nevelés, mozgásfejlesztés, séták, kirándulások szervezése; személyes higiénia igényének kialakítása,
  • a mindennapos zenei élmény biztosítása; óvodapedagógusi hangszerhasználat zenehallgatás stb. alkalmával,
  • mindennapos könyvnélküli mesemondás; élményt adó „verstanítás”,
  • a környezet megismerésére, környezetvédelemre, megbecsülésre nevelés,
  • munkára nevelés változatos lehetőségei és a naposi munka,
  • a „Hetenként legalább egy-két zöldnapot az óvodáinkban!” nyers gyümölcs-zöldség napok megszervezése minden csoportban az Országos Tiszti főorvosi Hivatal 2005-ös felhívása szerint.