Az intézmény pedagógusai mindennapi nevelőmunkájuk során arra törekszenek, hogy nevelési gyakorlatuk tükrözze, és partnereik számára közvetítse az óvoda helyi nevelési programjában megfogalmazott alapértékeket.

A gyermeknek szeretetre, megértésre, érzelmi biztonságra és olyan óvodai légkörre van szüksége, ahol jól érzi magát, és lehetősége nyílik a folyamatos fejlődésre és az önmegvalósításra, amelynek biztosításához fontosnak tartjuk:

  • a gyermekek önmagukhoz igazodó sokoldalú, harmonikus fejlődésének elősegítését, a teljes gyermeki személyiség kibontakoztatását az egyéni és életkori sajátosságok, az eltérő fejlődési ütemek figyelembe vételével; ez az elvárás az óvoda minden dolgozójától;
  • a sokszínű, szabad játék feltételeinek biztosítását, ami átfogó módon fejleszti a gyermeki személyiséget, általa ismerkedik a világgal, szűkebb-tágabb környezetével, tapasztalatokat szerez, bővül ismerete, formálódik magatartása, alakul a közösségi életben társaihoz való viszonya;
  • a tudatos beszédfejlesztést, amivel igyekszünk elérni, hogy a beszédprodukció feleljen meg az életkori sajátosságoknak, a gyermek egyéni képességeinek, illetve az iskolára való alkalmassá válás szintjének;
  • változatos műveltségtartalmak közvetítését, mindennapi mesével, verssel, beszélgetéssel, énekléssel, mondókázással, művészeti élmények nyújtásával;
  • amagyar néphagyományokhoz fűződő pozitív viszonyulás kialakítását; elsődlegesnek tekintjük a helyi hagyományokra épülő, értékfelismerő, értékmegőrző nevelést, a szűkebb természeti, társadalmi környezethez való viszony pozitív alakítását;
  • a gyermekek mozgásigényének kielégítését, tudatos mozgásfejlesztést, edzést, ezzel megalapozzuk az egészséges életmódra nevelést;
  • az életkori sajátosságokból fakadó érdeklődésre, kíváncsiságra alapozott természeti, emberi, tárgyi környezet megismertetését, a valós, teljes élettérben (óvodán belüli és kívüli helyszíneken és szituációkban) a folyamatos megértés segítését, a világhoz való pozitív érzelmi viszony kialakítását, a környezetvédő életforma megalapozását.

A pedagógiai fejlesztést az óvodai élet minden tevékenységi területén, (gondozás, vers-mese, ének-zene, vizuális nevelés, külső világ tevékeny megismerése, mozgás) a gyermek elsődleges tanulási színterén, a szabad játékon keresztül, és játékos „tanítási” módszerekkel valósítjuk meg.

A családdal együtt olyan gyermekeket szeretnénk nevelni, akik bizalommal és szeretettel fordulnak a felnőttekhez és társaikhoz, toleránsak egymással, elfogadják egymás különbözőségét.

Minden gyermekre kiterjedő, szükség szerint az adott családhoz igazodó, folyamatos gyermekvédelmi tevékenységet végzünk.

Munkánk során a fenntartói és a szülői elvárásoknak megpróbálunk megfelelni; az új szakmai kihívások teljesítése érdekében folyamatosan figyelemmel kísérjük az új pedagógiai eredményeket, ajánlásokat, és folyamatosan tovább képezzük magunkat.